Dev isimlerden müzik şöleni




Cumartesi gecesi (2 Kasım) zorlu bir yolculuğun ardından vardım Zorlu Center'a. Otobüsten Gayrettepe durağında inerek epey bir yürümek zorunda kaldım. Mekan hemen karşınızda görünmesine rağmen ulaşmanız pek bir zahmetli oluyor:)
Bu yıl ilk kez sahnesini açan Zorlu Center bu güzel başlangıcı Sezen Aksu ile yaptı. Doğrusu yerinde ve çok güzel bir karar... Sahnenin büyüklüğü ve güzelliği insanın gözlerini kamaştırarak benim gibi yanımda oturan seyircileri de sahnede olma hayaline sürükledi:) Sahne ışıkları ve akustiği takdire şayandı ancak kimi zaman seyircilere yönlendirilen ışıklar insanın dikkati dağıtıyordu.
Bu konuda ilgililerin dikkatini çekmek isterim:)

Benim gibi sahnenin büyüklüğüne ve güzelliğine hayran kalan Minik Serçe bu beğenisi her fırsatta dile getirdi:) Sezen Aksu konserleri çok başka geçer şarkılarıyla ağlarken bir anda yaptığı esprileri ve sohbetiyle izleyenleri kendine getirir tüm yüzleri güldürürdü. Bu gece de yine öyle oldu.

Konserde ünlü sanatçıya eşlik eden Ünlü piyanist Fahir Atakoğlu ve Ud Üstadı Ara Dinkjian hayranlarına büyük bir müzik ziyafeti sundu. Konuk sanatçı Marko Markovic de solo performansıyla izleyenleri coşturdu.

Konsere geç kalan arkadaşımı konserin ilk bölümü bitene kadar kapıda bekletip salona alınmaması da çok şaşırttı ve bir o kadar da üzdü beni. Bu salonda konser dinleyecekleri bu konuda bilgilendirmek isterim. Şık bir kural olarak benimsenmişse de bu konuda esnek olmalarını dinleyicileri mağdur bırakmamalarını dilerim.
Ve Sezen Aksu... Sarışınım, Hoşgeldin, Ağladıkça, Vazgeçtim, Son Sardunyalar, Geçer, Beni Al, Alaturka, Yine Mi Çiçek şarkılarını söylerken Sarı Gelin türküsünü de Türkçe ve Ermenice olarak okudu.

Gecede rahmetli sevdiği Onno Tunç'u unutmayan Sezen Aksu "10 yıl Onno'nun gelini olarak yaşadım. Dolayısıyla bütün Ermeniler benim akrabam" dedi. Gözleri dolduran bu güzel aşk, aşkın ölümsüzlüğünü doğrulayan en güzel örnek olsa gerek...

Gecenin diğer konuk sanatçısı olan ve şelpe şovuyla büyük alkış kalan Erdal Erzincan beni bağlama çalmaya her seferinde özendirmiştir. Bu gecede yine büyük hayranlıkla izledim kendisini... Üstat, Sezen Aksu'ya 'Ne Ağlarsın Benim Zülfü Siyahım türküsüyle de eşlik etti. Şarkının öncesinde Aleviler ilgili mesajıyla alkış alan Minik Serçe şunları söyledi;

"Aleviler hiç huzur görmediler tarih boyunca. Ben bir kardeşiniz olarak yanınızdayım. En çok zulmü onlar gördüler. Bunu görmezden gelemezsiniz. Vicdanı olan herkes bu zulmün karşısında durmak zorunda. Artık bunu çözmek zorundayız."

Alkışların durmadığı gecede ünlü sanatçı bis için hayranlarının yoğun ısrarı üzerine melodisi ve eşşiz sözleriyle insanın içini yakan Kavaklar'ı söyledi. Şarkının öncesinde ise dinleyenlere mesajı vardı.

"Kimse kendini seçerek gelmiyor dünyaya. Ve biz küçücük aklımızla insanlara etiketler yapıştırıyoruz. Nasıl, böyle bir hadsizlik yapıyoruz bilmiyorum ama yapıyoruz. Biz hepimiz adaletsizliğin ortağı oluyoruz. Halbuki doğada her şey var. Size, bana kimseye sormadan var. Olmalı zaten. Evren, kainat böyle bir şey. Ne haddimize ya! O yüzden de hepimizin hayatında hiç umulmadık anlarda çıkan sürekli bir vicdan azabı, sürekli bir suçluluk duygusu var. Bundan kurtulmak bizim elimizde. Ne zaman olacak bilmiyorum ama çok dua ediyorum. İçim yarılıyor üzüntüden. Bu adaletsizliğin mahkumlarından birisini daha Sivas'ta kaybettik. Bu şahane şiirin sahibi, 37 kişiyle birlikte Sivas'ta kaybettiğimiz Metin Altıok ve herkes anısına..."

Söylediği şarkılarla benim gibi tüm dinleyenleri mest eden Sezen Aksu 'Dua' şarkısının nakaratıyla konserine son verdi.

" Bugün dua ettim hepimiz için, yüce tanrı bizleri affetsin..."

Bu güzel gecenin ardından kelimenin tam anlamıyla büyülenmiş gibi çıktık salondan güzel yorumlar ve beğenilerle ayrılıyordu insanlar birbir...
Dönüş için metroyu tercih edenleri bekleyen hüsrandan habersizdik tabi:) Uzun süren bir yolun ardından metronun kapalı olması ve bu konuda bir bilgilendirmenin olmaması konserin sevincini hüsrana bıraksada güzeldi her şey:)

Yorumlar