3 Aralık Dünya Engelliler Günü

https://www.youtube.com/watch?v=-MQCGwWdkTM&feature=youtu.be
İlkokuldayken bir arkadaşım vardı, sınıfta hep sıraların düzenini değiştiriyordu kimseye sormadan. Bir gün yine aynı şekilde sıraların yerini değiştirirken çantamı düşürmüştü yere. Çocukluk işte bir anda tutuştuk kavgaya bağırıyorduk birbirimize soluklanmadan. Çantamı yerden kaldırıp sınıftan çıkmaya hazırlanırken pencereden annesini gördüm o arkadaşımın.
Çıkışta yanına gittim annesinin başladım arkadaşımı şikayet etmeye çantamı gösterdim, bana söylediği lafları anlattım bir bir. Kadın şaşkın ve mahçup bakıyordu yüzüme konuşmaktan yorulup bana bir şeyler söylemesini beklerken arkadaşım geldi yanımıza "annem duymuyor Sibel!" dedi...
İlk kez o gün karşılaştım işitme engelinin ne demek olduğuyla, arkadaşımın annesi sayesinde iyi ki tanıştım. O günden sonra bir daha kavga etmedik arkadaşımla ama ben yine annesiyle işaretlerle konuşmaya devam ettim o da beni seviyordu, bende her fırsatta arkadaşımı kızdırmak için şikayet ediyordum:)
Unutmayın birbirimizi anlamamız için ne duymak ne de görmek önemli...
 
Bugün 3 Aralık Dünya Engelliler Günü.

Peki engellilerin hakları nelerdir biliyor musunuz?
-Engelli çocuklara genel eğitim, özel eğitim ve mesleki eğitim hakkı, ücretsiz okul servisi hizmeti
-Demir yolları seyahatlerinde %40 - %50 indirim
-Hava yolları seyahatlerinde %40 - %50 indirim
-Kamuda ve özel sektörde yer alan engelli kadrolarında açılan sınavlara girerek başarılı olması dahilinde istihdam edilme şansı
-Gelir vergisi indirimi
-Sosyal güvencesi olmayan engellilere yeşil kart hakkı
-Özürlü aylığı ve muhtaç aylığı alma
-Sosyal yardımlaşma vakıflarınca meslek edindirme kurslarına istenilen belgeleri vermek koşuluyla katılma imkanı
-Bakım gereksinimi olan engellilere SHÇEK (Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu) tarafından bakım parası hizmeti
-GSM operatörleri tarafından %40- %50 indirimli konuşma hakkı
-Belediye ulaşımı, belediyelerin aldığı karara bağlı olarak ücretsiz ya da indirimli
-Sinema, tiyatro, müze vb. gibi yerlere indirimli veya ücretsiz girme hakkı
-İl, ilçe sosyal yardımlaşma ve dayanışma derneklerince yardımcı araç-gereç ve cihaz temin edilebiliyor. Ayrıca belediyeler, Kızılay ve engellilere yardım amaçlı kurulan dernek ve vakıflar cihaz temininde yardımcı olabiliyor.
-İmar kanununda kamu alanlarının engellilerin bağımsız şekilde hareket edebilmeleri için gerekli düzenlemelerin yapılmasını şart koşar.

Kaynak: 
http://www.sosyalhizmetler.pol.tr/Documents/sosyal%20hizmetler.pdf

Yorumlar