Benim Adım "Toprak" Çini Sergisi Kuğulu Sanat Galerisi’nde!



Sanatçı Fahri Çetinkaya'nın Benim Adım "Toprak" Çini Sergisi 2 Ocak 2017 Pazartesi günü saat 18:00’de Kuğulu Sanat Galerisi’nde açılıyor...

Benim Adım "Toprak" Çini Sergisi'ni 2 - 20 Ocak 2017 tarihleri arasında pazar - pazartesi günleri hariç 10.00 - 19.00 saatleri arasında Kuğulu Sanat Galerisi'nde ziyaret edebilirsiniz.

Kaçırmayın:)

Fahri ÇETİNKAYA
Sanatçı 1969 yılında Kütahya’ da doğdu. İlk, orta ve lise eğitimini Kütahya’da tamamladı. İlk çini eğitimini 1982 yılında Kütahya Fatih Lisesi’nde Hocası Mehmet KOÇER’den aldı.
Kültür ve Turizm Bakanlığı ve Dışişleri Bakanlığının yurtiçi ve yurtdışı fuarlarında ülkemizi temsil etti. 40’dan fazla ülkede eserleri sergilendi. Piri Reis haritalarından oluşturduğu çini koleksiyonu Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından satın alınıp Devlet Müzelerinde sergilenmektedir. Hâlen atölyesinde her biri tek olan eserler yapmaktadır.
2013 Unesco Piri Reis yılı çerçevesinde 5 Mart - 31 Mayıs tarihleri arasında Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Tophane-i Amire Salonu’nda eserleri sergilendi. Mayıs 2013’te Etiyopya’daki Afrika Birleşmiş Milletlere, Türkiye Cumhuriyeti’nin armağan olarak sunacağı 1,60x2,40 metre ebadındaki Çini Pano Afrika haritasını tamamlayıp Birlik Binası’na teslim etti. 2014 yılı için 19 parçalık Kanuni Sultan Süleyman döneminin önemli matematik ve bilim adamı, aynı zamanda matrak silahının mucidi Matrakçı Nasuh çini koleksiyonunu yaptı. Aynı zamanda Orhun Yazıtları’ndan yola çıkarak Göktürk Alfabelerinde Bilge Kağan ve Bilge Tonyukuk’un yazıtlarını büyük ebatta çini eserlere aktardı. 2015 Mayıs ayı itibariyle Palmarina Bodrum-Yalıkavak’ta Deniz Müzesi’nde eserleri sergi ve sunumdadır.

Yorumlar