Vega Grubu Kurucularından Mert Koral ilk kez solo albümüyle sibelizliyor'da!


Türk Rock müziğinde büyük iz bırakan Vega Grubu ile tanıdığımız beste ve söz yazarı Mert Koral ilk kez solo albümüyle karşımızda. Kendisiyle yeni albümü Laterna'yı konuştuk. Albüm Şubat ayı itibarıyla müzik marketlerdeki yerini aldı. Bu keyifli ve güzel röportaj için kendisine ve güzel ekibine çok teşekkür ediyorum... 

Her biri birbirinden özel söz ve müziğe sahip olan bu güzel albümü 
mutlaka alıp dinleyin. "Hayat Ulaşamadıklarımızdan İbaret" adlı eser favorim.

Bakalım siz en çok hangi şarkıyı beğeneceksiniz?


İstanbul Beni Bırak (2015) ve Aşk Kaybedeni Seçermiş (2015) adlı iki single çalışmanızın ardından ilk kez bir albümle bizlere sürpriz yaptınız. Laterna'yı anlatır mısınız? Neden Laterna?

Laterna çok eski bir müzik aleti, kurularak içinde hazır şarkılar barındıran bir müzik kutusu. Son yıllarda sıkça gördüğümüz JukeBox'un atası da diyebiliriz. Dolayısıyla ben de yaptığım şarkılara baktığım zaman bu ismi uygun gördüm. Albümün üretim sürecinin ardından isim konusuna sıra gelince bir sürü isim düşündüm ama hiçbir şey içime sinmiyordu. Sonra albüme bir kez de dışarıdan baktım şarkıların yapısına ve tarzlarına biraz. Şarkılarım birbirine çok yakın değil yani baştan sona dinleyen birisi yakın parçalar bulabilir ama çok farklı tarzda birkaç parça da bulabilir. Böyle yelpazesi geniş bir albüm olunca ben de dedim ki bu daha böyle sanki şarkıların toplanıp bir araya getirilmiş bir hali gibi. O yüzden bir yerde okurken tesadüf şekilde karşıma çıkan Laterna ismini buldum ve bu ismi koymaya karar verdim.

Laterna albümünüzün ilk klibinizi Aşk Ne İster? adlı eserinize çektiniz. Klip hakkında neler söylemek istersiniz?
Yönetmenimiz Mehmet Gülkanat; kendisi kısa filmler yapan ve ödüller alan genç bir arkadaşımız. Kendisiyle Aşk Kaybedeni Seçermiş adlı şarkının klibinde de çalışmıştık ve onun önerisiyle Tolan Films Stüdyolarında bir gün içinde çektik. Klibimize iki oyuncu arkadaşımız da destek oldu. Çok güzel bir ekiple çalıştık gerçekten. Çünkü hep böyle genç ve dinamik istekli bir ekip kurmuşlardı onlarla keyifli bir çekim gerçekleştirdik.

İlk solo albümünüz olması dışında Laterna'yı diğer çalışmalarınızdan ayıran özellik nedir? 
VEGA zamanındaki parçalarla belki kıyaslama durumu oluşacaktır dinleyenlerde. Tabi ben çok objektif olarak kıyaslayıp o öyleydi bu böyleydi diyemeyeceğim. Çünkü insan kendi yaptığı şeylere çok da dışardan bazen net değerlendiremeyebiliyor. Dinleyenler farkı daha iyi kavrayacaktır. En azından geçmişe göre; teknik ve alt yapı düzenlemeleri olarak kendimi çok daha geliştirebildiğimi söyleyebilirim. Bu benim açımdan çok önemli. Ben hayat boyu öğrenmeye inanan bir insanım o yüzden yıllar geçtikçe hep aynı şeyleri yapan bir kişi olarak anılmak istemem tam tersi daha değişik tarzları daha farklı alt yapı tekniklerini kullanarak neler yapabilirim diye düşünerek onun arayışıyla bu yola çıktım. Albümün ilk çalışmalarına başladığımda da biraz onu merak ettim dolayısıyla o farklılık olabilir. Yani önceki VEGA zamanındaki yaptığım düzenlemeler, sözler, besteler vs. ile bu albüm arasında herhalde belirgin bir fark olduğunu görecektir dinleyiciler.

Albümünüzün dinleyenlere bir mesajı var mı? 
Albümün bir mesajı yok aslında ama albüm daha çok insan hayatını temsil ediyor yani iyisiyle kötüsüyle, mutluluğuyla ve mutsuzluğuyla, aşklarıyla veya aşksızlığıyla hepsini barından sözlerden oluşuyor albüm. Daha mutlu mutluluk mesajları veren şarkılar da var ama son derece hüzünlü ve melankolik parçalar da var içinde. Dolayısıyla hayatın kendisini aslında özetliyor gibi de düşünülebilir bu albüm.

Size şarkılar yazdıran ilham kaynağınız nedir?
Spesifik bir şey söyleyemeyeceğim ama daha çok yaşadığım şeyler... Çünkü bu albümdeki şarkıların büyük çoğunluğu kendi yaşadığım şeyler ya da gözlemlediğim şeyler, yakın çevremde veya hiç tanımadığım vapurdaki herhangi bir adamın hikayesini dinlerken birisiyle konuşmasına kulak misafiri olup ordan yola çıkarak yazdığım şeyler bile var dolayısıyla çok spesifik bir şey söyleyemeyeceğim ama daha hayatın kendisiyle ilgili söylediğim. Kendi yaşadıklarım bu sadece özel ilişkiler anlamında değil aile ilişkilerim de dahil buna dolayısıyla bunu bir bütün olarak kabul edersek bayağı büyük bir gözlemlemenin sonucu olarak sözler oluştu diyebilirim.



Türkiye'de müziğin gelişimini nasıl değerlendiriyorsunuz?
Daha hızlı tüketmek daha çabucak bir şeylere ulaşıp hemen bir sonrakine geçmek bu genel bir yapı oldu aslında son yıllarda bu bütün dünya için geçerli bence. Ama yine de yeni çıkan grupları veya kişileri çok da yıldırmıyor ya da en azından Türkiye içinde  gözlemlediğim bu. Çünkü hakikaten başarılı değişik işler yapmaya çalışan ve bunları sunmaya gayret gösteren insanlar, gruplar görüyorum. O anlamda çok da kötümser bakmıyorum. İnsanların çok kolay ulaşmaları güzel ben de seviyorum hemen açtığımda bir şarkıya ulaşmak çok güzel bir şey ama  o bedava veya çabuk ulaşmanın arkasında çok büyük bir emek olduğunu unutmamak beni çok mutlu eder. Hakikaten çok büyük emeklerle ve fedakarlıklarla insanlar kaliteli müzik yapmaya çalışıyor. En azından bedava dinlenen müziklerin bir emek olduğunu ve değeri olduğunu bu işi bu anlamda hissedebilmek ve bunu koruyabilmek güzel olur diye düşünüyorum. 

Müzik dışında yer aldığınız başka çalışma ya da projeniz var mı?
Şu anda yok ama geçmiş dönemimde reklam, dizi müziği yaptığım oldu. Şimdi tekrar onlara da dönmeyi düşünüyorum. Eğer mümkün olursa tv dizisi veya film müzikleri çok arzuladığım ve yapmaktan keyif aldığım mecralar.

Müzisyen kimliğinizin yanında aynı zamanda elektrik mühendisisiniz bu anlamda neler yapıyorsunuz?
Uzun yıllar 3 ayrı üniversitede çalıştım öğretim görevlisi olarak. O çok ayrı mecra onun da ayrı keyifli yanları var tabi. Bildiğiniz bir konuyu paylaşmak ve insanda hakikaten zaman içerisinde geliştiğini görmek o da başka türlü bir ruhen tatmin veriyor insana o yüzden onun da yeri ayrı benim için. Bir yandan eğitim bir yandan müzikle içiçe oldum hep. Laterna'dan önce albüm yapmadım ama reklam ve dizi müziği yaparak, başka insanlara bu tarzda destekte bulunarak müzikten hiç uzak kalmadım.

Sosyal Medyayı aktif olarak kullanıyor musunuz? 
Çalışıyorum:) Pek başarılı olduğum söylenemez takip etmek için elimden geleni yapıyorum.

Yakın zamanda konseriniz var mı?

Hayır konser takvimiyle ilgili görüşmelerimiz sürüyor. Netleşince sosyal medya hesaplarımızdan paylaşacağız. 
Vega zamanından sonra solo performans çok daha heyecan verici... 
En kısa zamanda dinleyicilerimle buluşmayı çok istiyorum.

Hayranlarınıza söylemek istedikleriniz neler?
Geldiğimiz dönemde artık herkes tek şarkı dinliyor ve bazıları hatta o şarkının yarısını bile dinlemeden geçiyor. Çünkü artık hayat çok hızlı akıyor. İnsanlar buna alıştırıldı veya alıştı istekli olarak. İnternet ve sosyal medya da buna destek veriyor. Hep daha bir sonraki hep bir yenisi şeklinde bir yaklaşım var.
Bu anlamda benim albümüm bu devre pek ait değil 
çünkü bir albüm. Yani bir anda dinleyiciye 11 şarkı sunuyorsunuz ve bu devirdeki yaklaşımlarla bakarsanız bunu insanların birdenbire alıp dinlemesi kolay bir şey değil o yüzden mesajım ne olabilir? Albümü hızlıca geçmek yerine şöyle daha sakin bir zamanda daha uzun boşluklu sözlerini de merak ederek dinlerlerse açıkçası çok mutlu olurum Bir de sonra da gelip konserde beraber söylersek en keyiflisi... 

Yorumlar