Ev'vel Zaman 17 ve 24 Mart'ta No Act Sahne'de!


Ev'vel Zaman, günümüz insanını “Kentsel Dönüşüm” adı altında geçirdiği hızlı başkalaşımın belleğe, hatıralara tutunmaya dair bir perspektif içinde ele alıyor. Genç kuşağın önemli oyuncularından Funda Eryiğit, Esme Madra ve Bedir Bedir’i bir araya getiren Ev’vel Zaman Tophane’nin yeni açılan sahnesi No Act Sahne’de.
Prömiyerini 20. İstanbul Tiyatro Festivali’nde gerçekleştirmiş olan“Ev’vel Zaman”, geçen sezon açılışını,  Avrupa’dan 8 oyunun davet edildiği “Fast Forward Avrupa Genç Yönetmenler Festivali’nde sahne alarak Kasım sonunda Almanya’da yapmıştı. Geçen sezon gösterimleri Salon İksv ve Kadıköy Taşra Kabare Mekan’da gerçekleşen Ev’vel Zaman, bu sezon Tophane’nin yeni açılan sahnesi No Act’te gösterimlerine devam ediyor.
“Ev’vel Zaman”da her biri sadece tiyatro sahnesinde değil, sinemada ve kamera önünde de yeteneklerini kanıtlamış genç kuşağın önemli oyuncuları Funda Eryiğit, Esme Madra ve Bedir Bedir’i yalın ve etkileyici bir reji ve tasarımla aynı sahneye ilk kez çıkarıyor.
Sahnenin tüm unsurlarıyla etkileyici ve farklı bir atmosfer kuran oyunda, dekor tasarımı Meryem Bayram, ışık tasarımı Yakup Çartık, ses tasarımı Gökhan Deneç tarafından gerçekleştirildi. Ev’vel Zaman Gülce Uğurlu’nun ilk rejisi. Bu ilk rejisiyle “Ev’vel Zaman”ı “Fast Forward Avrupa Genç Yönetmenler Festivali”ne taşıyan Uğurlu’yu Türkiye ve Avrupa sahnelerinde adından sıkça söz ettirmiş olan “Çirkin İnsan Yavrusu”, “Medeni Hali Kadın” ve “İstenmeyen” oyunlarından  hem yazar hem oyuncu olarak tanıyoruz.
“Anneannelerinin ölümü iki kız kardeşi büyümüş oldukları semtte ve çocukluklarının geçtiği evde biraraya getirir. Bu semt eskiden İstanbul'un bir sayfiye kasabasıyken zamanla kentin kıyısında ve zamanın dışında kalmıştır. Biri yıllardır sıkışıp kaldığı mahallesinden çıkıp merkezde “dönüşüm”ün vadettiği yeni bir yaşamın, diğeri ise kentin karmaşasından uzaklaşarak anılarını saklayan bu eve sığınmanın hayalini kurmaktadır. Tüm bunların arasında evlerinin bulunduğu mahallenin de kentsel dönüşüm kapsamına alındığı, evlerinin de yıkılacağı haberi gelir. Üstelik dönüşümle ilgilenen müteahhitlerden biri, mahalleden ve okuldan çocukluk arkadaşlarıdır. Gündelik dertlerine gömülmüş olan bu iki kız kardeş, Anton Çehov'un tarihin dönüm noktasında yer alan Vişne Bahçesi'nde olduğu gibi değişimin bu denli yakında, hızlı ve kuralsızca olduğunu kavramakta güçlük çekerler. Başta İstanbul olmak üzere, Ev’vel Zaman iki kızkardeş İlkin ve Veda ile çocukluk arkadaşları Erdem’in kişisel öyküleri içinden tüm Türkiye’de yaşanan “kentsel dönüşüm”ü, anlatırken, bu ‘yeni’ dünyayı kavramakta güçlük çeken, köklerinden ayrılmak zorunda kalan insan ve şehir arasındaki ilişkiyi bellek, mekan, düşler, çocukluk, hatıralar üzerinden sahneye taşıyor.”

Yorumlar