Müzisyen Buğra hiç bilmediğiniz yönleriyle sibelizliyor'da!

Müzisyen, oyuncu, futbolcu ve eğitmen kimliğiyle Buğrahan Çayır sibelizliyor'un bu ayki konuğu oldu.
Kendisine bu güzel röportaj için çok teşekkür ediyorum...


İlk olarak Control+Z grubu ile karşımıza çıktınız. Ardından Hayko Cepkin, Duman, Gripin gibi gruplarla çalışma, Rock’n Dark Express ve Battle of the Bands gibi yarışmalarda ise kazandığınız birincilikler... Müzik grubuyla başlayıp şimdi ise solo tekli yapan biri olarak bu yolculuk hakkında neler söylemek istersiniz?

Dediğiniz gibi. Bir yolculuk bu. O duraklarda insanlarla karşılaşırsınız, bazıları sizinle seyahat etmekten keyif alır, bazılar almaz.  Bazen hava güzeldir inip yürümek istersiniz ama bazen de birden hava bozar ve yağmur, çamur olur etraf bir bakmışsınız yanınızda kimse kalmamış.:) Ben de kendi yolumda ilerliyorum. Kimseyi kırmadan, zarar vermeden ortak noktalarda buluşabildiğim, daha çok şey paylaşabildiğim insanlarla bu yolda yürümeye çalışıyorum.

Biraz daha uzağa gidelim. Müzikle tanışmanız nasıl oldu? Kendinizin farkına ne zaman vardınız?
Gitar çalmaya ortaokulda başladım.  Lise yıllarında arkadaş çevremizi alıp stüdyoya girer, onlara hazırladığımız yabancı coverları çalardık. Sene sonu gösterisinde benim de gitar çaldığım bir konser verdik. İşler üniversiteye gittiğimde değişmeye başladı. Edirne’de bir grup kurmak  istiyordum, bir yerden başlamak gerekiyordu. Gitarcı arayan bir grup beni denemek istedi ama Türkçe şarkılara pek hakim değildim, almadılar beni tabii. Ben de ‘Karate Kit’ gibi önce bir güzel dayağımı yedim, sonra da kendi grubumu kurdum. 7 - 8 yıl boyunca gruplarda çaldım, yarışmalar katıldık vs. İstanbul’a döndüğümde bir albüm kaydettik.

Son tekli çalışmanız Şubat ayında çıkardığınız "Sadece Dinle" oldu. Bundan önce ise Evren Penez ile birlikte çalıştığınız "İstanbul Beni Yordu", ‘’Kalbim’’ ve "Kal Yanımda" adlı tekli albümünüz var. Sadece Dinle'yi diğer çalışmalardan ayıran özellik var mı?
’’Sadece Dinle’’ grubumla çıkardığım ilk albümümde vardı. Daha sonra bir film için tekrar aranje ettik. Şarkının olduğu sahne filmden çıkarılınca, ‘’Sadece Dinle’’yi bir süre bekletmek durumda kaldık. Bu şarkı benim ilk yazdığım şarkılardan biridir. O yüzden yeri ayrıdır benim için.

Klip hakkında neler söylemek istersiniz?
Yönetmen Sertan Öksüz’le beraber Ümraniye Platoları’nda çektik. Klipte bana Didem Tek eşlik etti.  Kendisiyle ikinci klibimiz bu ayrıca.  Daha önce ‘’Kalbim’’de de beraber çalışmıştık.

Size şarkılar yazdıran ilham kaynağınız nedir?
İlham gelmesini beklemek hata olur. Benim kendime göre ritüellerim var tabii ama bu ilham durumunu özetleyen harika sözler vardır. 
Mesela;
- İlham amatörler içindir, geri kalanlarımız bir an önce çalışmaya koyulurlar. (Chuck Close-Ressam)  
- Yazmak için ideal koşulları bekleyen bir yazar, kağıda tek bir sayfa yazmadan ölür. (E.B.White-Yazar)
- Kendine saygı duyan hiç bir sanatçı şu anda yaratıcı havasında olmadığı klişesine sığınmaz. (Çaykovski-Besteci)

Ülkemizde müziğin gelişimini nasıl değerlendiriyorsunuz?
Zor bir dönemden geçiyoruz. Haliyle her sektörün kendine göre bin bir tane sorunu var. Müziğin popüler kültür tarafından gelişiminin pek mümkün olmadığını düşünüyorum. Bir evrim var tabii ama gittiği yeri ben pek sağlıklı bulmuyorum. Underground’a biraz daha kulak vermeli. İyi müzisyenlerin bir arada olması ve kaliteli işlerin desteklenmesi lazım. Dinleyicilerin gözlerine (kulaklarına) sokulan müziği değil de daha iyi ve kaliteli müziği araması gerek. 

Müzisyen kimliğinizin yanında aynı zamanda Sadri Alışık Kültür Merkezi mezunu bir oyuncu, Ayazma CK futbolcusu ve müzik eğitmeni olarak ne gibi çalışmalar yapıyorsunuz?
Ayazma CK ve Sadri Alışık takımlarında müzisyen, tiyatrocu, yönetmen, yazar, komedyen arkadaşlarımızla beraber futbol oynuyoruz.  Daha çok efendiliğin esas alındığı bir ‘’Efendi Lig’’ imiz ve yurt dışında Türkiye’yi temsil ettiğimiz bir de Art-İstanbul takımımız var. Kimsesiz çocuklar yararına organizasyonlara katılıyoruz. 
Oyunculuğa gelince; ‘’Öğrenci hazır olduğunda öğretmen ortaya çıkar’’ sözünün anlam kazandığı en önemli alanlardan biri.  Öğrenmenin hiç bir zaman bitmediği bir yere adım atıyorsunuz.  Her zaman öğrenmeye hazır olmanız gerek. Birkaç güzel fikir var. Umarım gerçekleştirme fırsatımız olur. 

Bu kadar yetenekli ve kapsamlı biri olmanın zorlukları neler?
Çok teşekkür ederim. Fiziksel ve zihinsel yorgunluk tabii ki oluyor ama sevdiğim işleri yapabildiğim için daha çok şükrediyorum. 

Müziğe yeni başlayacak olan yeni yeteneklere neler önerirsiniz?
Tecrübe edinmesi maliyetlidir. Zaman, çalışmak, maneviyat. Onun için tutkunuz olmalı. Tutkunuz varsa bu yolda aldığınız darbeler sizi besler. Başarılı olmanız ne kadar para kazandığınızla ilgili değil. Mümkünse para kazanmak için başka bir iş yapın. Hayalleriniz büyük olsun ama insanlardan beklentilerinizi düşük tutun.

Yakın zamanda konseriniz var mı? 

7-14-21 Kadıköy Zeuve’de çalıyoruz. Yaz sonu şehir dışı konserlerimiz başlayacak. Sosyal medya hesaplarımdan paylaşıyorum. Beni takip edenler oradan öğrenebilirler. 


Sosyal medyayı aktif kullanıyor musunuz? 
Instagram ve Youtube’da daha çok aktifim. Video ve canlı performanslarımı paylaşıyorum.

Son olarak bizlere ne söylemek istersiniz?
Bu güzel sohbet için çok teşekkür ederim:)

HABERİMİZ YAZARKAFE'DE YAYINDA, TIKLAYIN!

Yorumlar