Burcu Furtun: Bence hayat karar almak ve vazgeçebilmek demek

Başarılı müzisyen Burcu Furtun'un aynı zamanda bir avukat olduğunu biliyor musunuz? Burcu Furtun tüm bilinmeyenleriyle sibelizliyor'un bu ayki konuğu oldu.
Kendisine bu güzel röportaj için çok teşekkür ediyorum...


Müzisyen kimliğinizin yanında aynı zaman da hem bir anne hem de bir avukatsınız. Bize kendinizi anlatır mısınız? Müzikal anlamda kendinizi ilk ne zaman keşfettiniz?
Müzikal anlamda kendimi keşfetmeme eşim Onur Ensert ile tanışmam vesile oldu. Onur o zaman da şimdiki gibi müzikle profesyonel olarak uğraşıyordu. Ben Hukuk Fakültesi'ni bitirmiştim hatta master yapıyordum. Çocukluğumdan beri hep şiirler, hikayeler yazarım. O dönem de Onur’un aranjörlüğünü yaptığı bir sanatçıya şarkı sözü vermiştim. Müzik hikayemdeki ilk sayfa odur. Daha sonra yazdıklarımı bestelemeye başladım, daha doğrusu bunu yapabildiğimi keşfettim ve Onur’un “Tesadüflermiş Kader” isimli ilk albümünü beraber yaptık. Albümdeki şarkıların söz ve müzikleri bana ait. Ortaya güzel bir iş çıkarmıştık. Bizim için çok önemli bir deneyimdir o albüm. Şu anda bulunduğumuz çizginin ilk noktasıdır. Müzik hayatıma böylece tüm ağırlığıyla oturdu. Öyle bir şey ki bir kere başlarsanız bırakamazsınız... Bu dediğimi sanatla uğraşanlar mutlaka anlar. İyi bir hukukçu olduğumu söyleyebilirim ama müziğin yaşattığı mutluluğu ve heyecanı hukukta bulamadım. Bugün müzik olmasaydı da hayatımda kimseyi boşayamaz ya da icraya gidemezdim. Büyük paraların konuşulduğu ortamlar da hep beni germiştir. Ben sanatçı ruhlu, duygusal biriyim. Çocukluğumda da öyleydim. Odamın bir köşesinde hep fotoğraf makinem, gitarım ve şiir kitaplarım oldu. Ancak ülkemizdeki eğitim sisteminin ve ailelerin sanat eğitimine bakış açısının da etkisiyle bir şekilde kendimi bir gün hukuk fakültesinin amfisinde otururken buldum. Pişman mıyım? Hayır. Bence hayat karar almak ve vazgeçebilmek demek. Doğru ya da yanlış diye bir şey yok.
Daha sonra Onur’la evlendik ve kızımız Su dünyaya geldi. İşte onlar benim hayattaki tek vazgeçilmezlerim...


Hem söyleyen hem de söz yazarı olmak nasıl bir duygu? Size yazdıran ilham kaynağınız nedir?
Ben önce yazarak başladım bu serüvene, söylemek sonradan verdiğim bir karardı. Daha doğrusu engel olunamaz bir şey. Yazdığı bir şiiri hangi şair seslendirmek istemez? Bu harika bir duygu tabii. Herkese nasip olacak bir şey değil. Bugün 9 senelik profesyonel müzik geçmişim, sözü ve müziği bana ait olan yayınlanmış 35 şarkım var. Yazarken hayattan ilham alıyorum. Yaşadığım, gözlemlediğim ve bana anlatılan tüm hikayelerden... En güzel tarafı da sizi üzenler bile farkında olmadan size iyilik yapıyor. Bu öyle bir şeye dönüşüyor ki bir süre sonra… Her duygunun bir anı var ve o an gelince bir şarkı çıkıyor ortaya.

Albümde Eşiniz Onur Ensert'in de imzası var. Eşinizle meslektaş olmanın avantajları ya da dezavantajları neler? Birlikte çalışmak sorun oluyor mu?
Onur'un imzası var deyip geçemem. Onur yaptığımız müziğin mimarıdır. Her şeyden önce onun müzik bilgisine ve geçmişine saygım sonsuzdur. Bizim için bu işin büyük bir duygusal tarafı var. Biz beraber yol aldık, beraber hayal kurduk ve gerçekleştirdik. İki kişi bir yola çıktık yani... Bugün kendi müzik firmamız var... Neticede yaşlandığımız zaman geçmişe bakınca bizi gülümsetecek hatta şaşırtacak çok anı biriktiriyoruz. Bu da bizim en büyük şansımız. Müzik bir ekip işi. İş yaparken sadece birbirimize karşı değil, herkesin yaptığı işe saygılı davranıyoruz. O yüzden de beraber çalışmak zor değil, bilakis keyifli.

Yeni albüm ne zaman çıkıyor?
Ekim ayının ilk haftasında yeni bir tekliyle yine sevenlerimle buluşacağım. Ardından da 4. albümüm geliyor.  

Müzik dışında yer aldığınız başka proje var mı?
Şu anda birçok yeni proje var, önümüzdeki konserler de bunlara dahil. Sosyal medya aracılığıyla hepsini duyuracağız. Eşim Onur’la birlikte kısa bir zaman önce Purple Records isimli bir dijital müzik şirketi kurduk ve güzel bir ekip oluşturduk. Yeni şarkımın öncesinde bu oluşum beni oldukça heyecanlandırıyor. Sadece kendi şarkılarımızı değil, yetenekli ve müzik yapmak isteyen insanları müzikseverlerle buluşturacak olmak apayrı bir heyecan. Genç ve üreten müzisyenlere fırsat yaratmak istiyoruz. Bu anlamda Purple Records’un müzik dünyasında dikkat çekeceğini düşünüyorum.

Son olarak hayranlarınıza neler söylemek istersiniz?

Son olarak şunu belirtmek istiyorum: Hayatta sizi mutlu etmeyen hiçbir şeyi yapmaya mecbur değilsiniz. Güzel yaşamanın tek sırrı da bu. Ben müziği hukukun yerine koymadım, sadece mutlu olduğum yerde durdum ve her zaman öyle bir yer vardır. Yeter ki gitmeye niyetli olun...


https://www.instagram.com/burcufurtun/

https://www.facebook.com/burcufurtun/
https://twitter.com/burcufurtun

Yorumlar