Demet Hoşman ile Hoş Sohbetler: Neslişah Cevahir


Bu haftaki konuğum, başarılı iş kadını benim güzel dostum Neslişah Cevahir oldu. Önce onu kısaca tanıyalım ardından sorularımızla astroloji ve hayata dair bakışını öğrenelim...



Demet Hoşman: Bize kısaca kendini tanıtır mısın?
Neslişah Cevahir: 1970 İstanbul doğumluyum. Evliyim, iki çocuğum var. Şişli Terakki Lisesi ve İ.Ü İşletme Fakültesi mezunuyum. On yedi yıl sermaye piyasalarında çalıştım. On yıldır da turizm sektöründe faaliyet gösteren Viamaris Turizm’in ortağı ve Genel Müdürü’yüm. Viamaris yabancı turistlerin Türkiye ve Yunanistan operasyonlarını organize etmek amacıyla kurduğumuz bir şirket. Bu konuda Uzakdoğu,Avrupa, Amerika ve Latin pazarından halen birçok acenta ile çalışmalarımız sürüyor. Buna ek olarak sevgili dostum Göktürk Ramu ile birlikte farkındalıklı geziler düzenlemekteyiz. Yurt içinde; Göbeklitepe, Mardin, Antakya, Antalya, Ege ve Çanakkale gibi bölgelere; yurt dışında ise Mısır, İsrail, Lübnan ve Ürdün gibi ülkelere gezilerimiz oluyor. Göktürk Ramu ile yaptığımız bu geziler antik medeniyetler alanında Türkiye’de bir ilk olma özelliği taşıyor. Çünkü kadim uygarlıkların dünya üzerinde bıraktığı izlerin peşinden giden ve kendi teorileri olan, hatta bu konuda kitaplar yazan ve kitaplarından birini İngilizce'ye çevrip Dünya'ya ulaşmış olan bir araştırmacı yazar Göktürk Ramu. Bu geziler sayesinde birçok değerli insan bir araya geliyor ve insanların tarihe olan bakışı değişiyor. Bu açıdan bende çok şanslı olduğumu düşünüyorum.

Demet Hoşman: Aslan burcu kadınına en iyi örneklerden birisin. Ben seni hem astrolojik açıdan hem de dostum olarak çok iyi tanıyorum ama okuyucularımızın da tanıması için Aslan burcundan aldığın olumlu ve olumsuz diye nitelendirdiğin özellikleri bize anlatır mısın?
Neslişah Cevahir: Hayatı, yaşamayı, insanlara yardım etmeyi ve paylaşmayı seven biriyim. Aslan burcunun en gelişmiş yanı olan organizasyon ve yönetme kabiliyeti bende de var. Yaratıcı yönlerimi geliştirme fırsatını, özellikle turizm sektörüne girdikten sonra bulabildim. İnsanlara kaliteli ve güzel hizmet vermeyi seviyorum. 
Olumsuz olarak; iyi niyetim suiistimal edilirse, güneş mars kavuşumum devreye giriyor ve sert tepki gösterebiliyorum.

Demet Hoşman: Başaramayacağım korkusu olanlara ne önerirsin? 
Neslişah Cevahir: Zaman zaman bu duyguyu hissetmek tabi ki çok normal, fakat bir şeyi gerçekten istiyorsanız; hedefleriniz, yetenekleriniz ve alt yapınızla doğru orantılıysa, tüm enerjinizi olumlu bir şekilde isteğinize odakladığınızda, başarmak mümkün diye düşünüyorum.

Demet Hoşman: Neslişah Cevahir için en önemli kavram nedir?
Neslişah Cevahir: Dostluklar benim için çok önemli. Astrolojide de bildiğin gibi bir düzen kurmak ve kalıcı olmak Satürn’ le alakalı ve bu gezegen Terazi burcunda yüceliyor. İkili ilişkilerde başarılı olmak kurulan düzenin devamı için olmazsa olmazlardan...

Demet Hoşman: Yaptığın işlerde rekabet çok fazla ve kadın olman senin için avantaj mı? Dezavantaj mı?
Neslişah Cevahir: Bugüne kadar çalıştığım sektörlerde hiçbir avantaj veya dezavantaj yaşamadım, bu kendi kişiliğini ortaya koymakla ilgili sanırım.

Demet Hoşman: Bu işine başladıktan sonra kişisel gelişim anlamında kendinde ne gibi değişimler gözlemledin?
Neslişah Cevahir: 17 sene sermaye piyasalarında çalıştıktan sonra turizm sektörüne geçtim. Bu sektörde birlikte çalıştığım insanlar, kendi alanında son derece yetkin ve profesyonel insanlardı. Turlar esnasında da hayatı sorgulayan, keşfetmeyi seven, vizyon sahibi kişilerle tanıştım. Tüm bunlar bana çok şey kattı. Ay düğümlerim Başak/Balık, 6-12 aksında olduğundan tekamül yolculuğumda almam gereken dersler ve topluma vermem gerekenler konusunda daha çok bilinçlendim.

Demet Hoşman: Beraber çalıştığın insanlarda en çok aradığın özellikler nelerdir?
Neslişah Cevahir: Çalışkanlık, dürüstlük ve güvenirlilik benim için çok önemli. 

Demet Hoşman: Senin için ‘Dost’ kavramı neleri ifade eder?
Neslişah Cevahir: Hem iyi hem kötü günde sonuna kadar yanında olman gereken kişidir. Bu konuda çok şanslıyım 30-40 yıldır her şeyi paylaştığım çok yakın dostlarım var.

Demet Hoşman: Uzun yıllar süren evliliğin var gençlere ve evliliği sorunlu olan kişilere bu konuda ne gibi tavsiyelerin olabilir?
Neslişah Cevahir: Evlilikte hiç kuşkusuz karşılıklı sevgi, saygı ve güven duygusu çok önemli... Bununla birlikte eşler; birbirinin özel alanına müdahale etmediği sürece evliliğin uzun yıllar sürmemesi için hiçbir sebep yok.

Demet Hoşman: Geriye baktığın zaman pişman olduğun ve keşke yapsaydım dediklerin var mı?
Neslişah Cevahir: Çok güzel bir soru... Pişman olduğum hiçbir şey yok, yaptıklarımı iyi ki yapmışım, yapamadıklarımı da vakit buldukça yapmaya çalışıyorum. Bu sene ölmeden önce yapılacak 100 şey listesi yaptım. Vakit buldukça ve ömrüm yettiğince tamamlayacağım. 

Demet Hoşman: Kadınlara tavsiyen var mı?
Neslişah Cevahir: Bir kadın olarak maddi güçleri olsa dahi, her zaman kendi ayaklarının üzerinde durmalarını ve çalışmalarını tavsiye ederim. Bu konuda Betûl Mardin bence tüm genç kızlarımıza ve kadınlara örnek olmalı.














Yorumlar