Hayaller ve gerçeklerle bir annelik macerası!


Uzun yıllar blogger olan ve anne olduktan sonra kurumsal iş hayatına veda eden Berna Mutlu Aytekin'in "Bir Anne Kolay Yetişmiyor" kitabı Küsurat Yayınları'ndan çıkarak raflarımızdaki yerini aldı.

"Bir Anne Kolay Yetişmiyor" kitabı annelerin - anne adaylarının yaşadığı ve hatta yaşayacağı serüvenlerin kitabı diyebilirim.Yazarın dili o kadar naif ve samimi ki şöyle birkaç sayfa okuyayım derken kitabı yarıladım. Yetmedi ertesi gece bitirerek iki gece de bitirdim kitabı:) Bir anne olarak kızımla yaşadığım o güzel dönemleri; başka bir annenin dilinden okuyarak yeniden hatırladım, yeniden yaşadım bu kitapla. 
Evlilik, iş, bebek sahibi olma isteği, hamilelik öncesi - sonrası, doğum, lohusalık, emzirme dönemi, ek gıda, beslenme düzeni vs. derken bir bebeğin nasıl büyüdüğünü anlatırken aslında anneliğin de öyle kolay bir şey olmadığını gözü korkutmadan çok gerçekçi ve samimi bir şekilde yansıtıyor okuyucuya.

Sevgili Berna Mutlu Aytekin annelik heyecanını sarsan yaşadığı aksiliklere çok üzüldüm hatta birkaç konuyla ortak şeyleri yaşamış olmak da ayrıca güldürdü beni. Güldürdü demem yanlış anlaşılmasın hangimiz yaşamıyoruz ki ağladığımız şeylerin çok sonradan bizi güldüren şeyler olabileceği gerçeğini. Hayatta hiçbir olumsuzluk sonsuz değil sadece biraz zorlayıcı süreç. Bu kitapta da anneliğin zorlu ve bir o kadar da keyifli yanlarıyla nasıl baş edebileceğinizi, panik yapmanıza hiç gerek olmadığını görüyorsunuz.

Sadece doğuran değil; gerçekten seven, emek veren her kadın annedir. Ve ne kadar okusanız, bilseniz de annelik ancak yaşayınca öğreniliyor çünkü aslında tek bebeğinizi değil bir anlamda da kendinizi büyütüyorsunuz yavrunuzla.  





Yorumlar