Demet Hoşman ile Hoş Sohbetler: Şebnem Doğan

Bu hafta sizlere Almanya’da tek başına büyük başarılara imza atmış Şebnem Doğan'ı tanıtmaya çalışacağım. Önce onu tanıyalım ardından astroloji ve hayata dair bakışını öğrenelim...
Demet Hoşman: Şebnem’ciğim seni nerede ise çocukluğundan beri tanıyorum ve aslında röportajımızı okuyan kişilere bir ders niteliğinde özel bir bağımız var. Benim çocuklarımın halasısın ama her şeyden önce sen ve diğer kardeşlerin benim için hala kardeş konumundalar. Hala diyorum çünkü insanlar eşlerinin aileleri ile evlilik sürerken bile didişip, sorunlu ilişkiler yaşarken biz karşılıklı olarak dost olmayı seçtik ve evliliğim biteli 19 yıl olmasına rağmen sizlerle hep saygı ve sevgi içinde olduk. Tabi dostluk baki ama bugün burada bulunmanın sebebi senin Almanya’da hayata sıfırdan başlayıp büyük başarılara imza atmış bir kadın olarak ümidini kaybetmiş kadınlara örnek olmandır.  Şebnem Doğan: Sen bize abla oldun sardın sarmaladın ve biz de seni çok sevdik ve abla diye hitap ettik. Her zaman da bu böyle olacak. İyi ki varsın ve iyi ki bizim hayatımızdasın.  Demet Hoşman: Bu duygu karşılıklı, şimdi okuyucularımıza kısaca kendini tanıtır mısın? Şebnem Doğan: 1973 İstanbul doğumluyum. Hayatım iki bölümden oluşuyor. 20 yaşıma kadar yaşadığım İstanbul ve 1992 yılında evlilik sebebi ile geldiğim ve hayatımın dönüm noktasının başladığı yer Almanya. Aşk uğruna geldiğim Almanya’da yere yıkıldığımı düşündüğüm anlar olsa da aslında kendi başıma yoktan var etmeyi öğrendiğim ülke oldu. Tek başımaydım, kültürü, insanları bana yabancıydı ama ilk geldiğim günden itibaren ben ayakta kalmayı başaracağım diye söz verdim kendime ve bu sözü de hala tutuyorum. Almanya serüvenimde önümdeki ilk engel dil bilmememdi ve hemen Almanca kurslarına başladım. Zaman içinde etrafımdakilerle konuşarak öğrenmekten ise grameri ve yazmayı da kusursuzca öğrenmek istedim. Kısa süreli olan birçok geçici işte çalıştım. Sen daha iyi bilirsin ki bir Koç kadını kimseye muhtaç olmak istemez. Sonra güzellik uzmanlığı ile alakalı okullara ve kurslara gittim hatta bu konuda yüksek lisans da yaptım. Ayrıca eğitmen olarak da lisans alarak bilgilerimi başkaları ile de paylaşmaya ve öğretmenlikten de para kazanmaya başladım. Yakınlarımdan borç alarak ilk dükkanımı açtım. Şirin ve tek kişilik bir dükkandı. Az kazanıyordum ama çocuğumun masrafları hariç kendime tek kuruş harcamadan para biriktirmeye çalışıyordum. Evliliğim iyi gitmiyordu ve evlilik bittiğinde ayakta kalmalıydım. Şimdi ise içinde kuaför, güzellik salonu, kalıcı makyaj, ipek kirpik, microblading yapılan oldukça büyük bir iş yeri sahibiyim. Hem ekmek veriyor hem de diğer yandan eğitimler de vererek birçok kadının meslek sahibi olmasına fayda sağlıyorum. 
Demet Hoşman: Temkin ve hırsın başak yükseleninden geliyor, yıkılmamak ise koç burcundan.  Şebnem Doğan: Hayatın acı gerçeklerine hazır olmalıyız bu senin de dediğin gibi yükselen Başaktan ve yıkılmadan yeniden kaldığımız yerden devam etmenin yollarını bulmak ve sürekli yenilenmekte sanırım Koç burcunun bize sunduğu en büyük hediyelerden. 
Demet Hoşman: Hayallerim gerçekleşti artık yeter mi diyorsun yoksa yeni hayallerin var mı?
Şebnem Doğan: Bende hayaller bitmez şimdi yeni amacım Türkiye’de eğitimler vermek. 
Demet Hoşman:  Bunu nasıl yapmayı planlıyorsun?
Şebnem Doğan: Türkiye’de bir yer açacağım her ay gelerek eğitimler vereceğim ve kadınlara eğer isterlerse para kazanmalarının kolay olduğunu hem mesleki hem de hayat tecrübelerimle anlatacağım. 
Demet Hoşman: Bazı kadınlar hayattan çok umutsuz bizde o yollardan geçtik hem kendi çabamız hem de Allah’ın yardımları ile bugün kimseye muhtaç olmadan ayakta duran kadınlarız. Kendine güveni olmayan, yaşam önünde belirsiz akan, umutsuz kadınlara nasıl bir mesajın olabilir?
Şebnem Doğan: Kendini yalnız hisseden, erkeklerden psikolojik veya fiziksel şiddet gören ve kendisini aşağılanmış hisseden ve yapabileceğim bir şey yok diyen kadınlara söyleyeceğim ilk şey şu olabilir; yapabilecek çok şey var, korkmayın, kendinize güvenin, azim ve denemekten pes etmeyin yaşam mutlaka ödüller verecektir. Engelleri biz yaratıyoruz ve sadece biz kaldırabiliriz. Her şey bir adımla başlar sonra koşarız hayallerimize yeter ki isteyelim. 
Demet Hoşman:  Aslında verdiğin her cevapla Koç kadınını muhteşem bir şekilde ortaya koyuyorsun ama kısaca Koç burcundan kendinde var olan özellikleri okuyucularımızla paylaşır mısın?
Şebnem Doğan: Koç Zodyağın ilk burcu başlatan, sonuçlandıran ve öncü. İyi ki bir Koç burcuyum diyorum her zaman. Koç burcunun birçok özelliği bende mevcut tuttuğunu koparanım, pes etmem. Azimli ve çok çalışkanım. Sabırsızlık, inat, acelecilik de var ama yaş ilerledikçe bunları azaltmaya başladım. Koç burcu kadını tarafından sevilen erkekler de çok şanslı bence. Çünkü biz hangi durumda olursak olalım erkeğin maddi gücüne bakmayız. Elimizde ne varsa paylaşırız, kıskanırız biraz ama erkeğimizi hayatımızın merkezine oturtur sonsuz sevgi sunarız. 
Demet Hoşman: Madem ilişkilere girdin aşkla alakalı düşüncelerini de paylaşır mısın bizlerle?
Şebnem Doğan: Aşk deli, dolu yaşanan bazen can acıtan, düşündüren, büyüten, mutluluğun da mutsuzluğun da en yüksekte yaşandığı bir durum. Yine de sıcacık bir duygu ve her zaman olmalı. Ben aşka her zaman hazır ve açığım. Kimi zaman güldüm kimi zaman çok ağladım. Kendimi prenses gibi de çok değersiz hissettiğim de oldu ama iyi ki hepsini yaşamışım. Yine yaşayabilirim. Hayat tek başına çok sıkıcı ve ben yoğun duyguları olan bir kadınım sadece para kazanmak ve başarı bana yetmez. Aşk olmazsa hayat gri görünür. 
Demet Hoşman: Başından bir evlilik geçti ondan da alacağın dersleri çıkardın. Konuşmalarımızdan anlıyorum ki yeniden evliliğe de kapalı değilsin.
Şebnem Doğan: Tabi ki kapalı değilim ama öncelik hayat arkadaşı olabilmek. Çıkarsız ve dolu dolu bir sevgi yaşamak adının ne olduğundan, imzadan daha önemli olan hayatın her alanını paylaşabileceğim birinin olması. 
Demet Hoşman: Sen aynı zaman da bir annesin. Çocuğunla ilişkilerin nasıl?
Şebnem Doğan: O benim en kıymetlim. Birlikte büyüdük. Ondan çok şey öğrendim. Birbirimize karşı sevgi dolu ve saygılıyız. Arkadaş olmayı da başardık. 
Demet Hoşman: Ben senin çok yardımsever ve cömert biri olduğunu biliyorum. Bunlar çok güzel meziyetler inşallah destek verdiğin kişiler de çoğalır. Bu temenniden sonra para senin için gerçek anlamda ne ifade ediyor bizimle paylaşır mısın?
Şebnem Doğan: Para yaşam için gerekli ama mutluluk para ile satın alınamaz, sağlık da öyle. Bunun bilincindeyim o nedenle sevdiklerimle, tanıdık veya tanımadık ihtiyacı olanlarla paramı paylaşırım. Bu bana haz veren mutlu eden bir şey. Tabi para kazanmak için uğraşmaşı ve emek de vermeli insan. Kimsenin eline bakamam, hiç kimseden tek kuruş isteyemem o nedenle geleceğimi kendi çabamla garanti altına almaya çalışıyorum ve tüm kadınlarda bunu yapmalı çünkü ne evliliğin ne de ailenizin mirasının sonsuza kadar akacağının garantisi yok bunu öğrendik. 
Demet Hoşman: Son olarak okuyucularımıza vereceğin bir mesajın var mı?
Şebnem Doğan: Başlarına ne gelirse gelsin umutlarını kaybetmemeli insanlar hayat akıyor ve acılar sonsuz değil. Her zaman yapacak bir şeyler var ve başaracağım demek aslında eylemin yarısını tamamlıyor. Ve tabi gençlerin mutlaka eğitimlerine devam etmelerini, kendilerini geliştirmelerini her zaman vizyonlarını yüksek tutmalarını istiyorum. 
Sevgili Şebnem sorularımı içtenlikle cevapladığın için çok teşekkür ediyorum. Yolun açık olsun. 
Demet Hoşman


Yorumlar