Varol Yaşaroğlu, Kral Şakir ve yeni projeleriyle sibelizliyor'da


Ekim ayında vizyona giren Kral Şakir Korsanlar Diyarı gişede rekor kıran ilk yerli animasyon filmi oldu. Ailelerin de çocuklarıyla birlikte izleyerek eğlendiği Kral Şakir’i, mimarı Varol Yaşaroğlu’na sorduk. Kendisiyle çok keyifli bir röportaj yaptık. Röportaj ortasında zıplayan kediciği de unutmayacağım…

Cartoon Network Türkiye'nin ilk Türk ve kendi yapımı çizgisi olan Kral Şakir'in mimarı sizsiniz. Ülkemizde de büyük hayran kitlesine sahip olan "Kral Şakir" nasıl doğdu?
Kral Şakir, Cartoon Network Türkiye’de ilk kez 2016 Mayıs ayında yayınlanmaya başladı. Aslında çıkış hikayesi , Cartoon Network Türkiye’de yerli bir çizgi film yayınlama kararı almasıydı. Aslında birçok animasyon firması da projesini götürdü Cartoon Network’e. Biz Kral Şakir’i bir proje olarak tasarladık. Sonuçta hep böyle hayvanlardan oluşan bir dünya kafamızda vardı ama adı bu konkur açıldıktan sonra konuldu.  Proje bazlı bir şeydi bu.
Bizim daha önceki yaptığımız işlerden, eserlerimizden dolayı Cartoon Network’un bizi seçeceğini düşünüyorduk. Çünkü bizim tarzımızda animasyon yapan başka bir firma da yok. Biz genelde internette kendimizi gösterdik, daha sonra Fırıldak Ailesi geçmişimiz vardı yetişkinlere özel çizgi dizi. Bizim hep kökenimizde karakterler bakımından karikatür tabanlı aynı zamanda mizahın çok etkin olduğu işler yapıyorduk bu da Cartoon Network’e çok uygun bir profildi. Bizim dışımızdakiler karakter tasarımı açısından daha farklı işler üretiyorlar. Bu anlamda Kral Şakir Türkiye’deki birçok animasyon yapımcılarının projelerine göre çok değişik, farkındalık yaratacak proje.

Kral Şakir'i diğer eserlerinizden ayıran nedir?
En önemli özelliği şu karakter tasarımı açısından bence dünya ile boy ölçüşecek derecede güzel karakterlerimiz var. Hem sterilize hem sevimli hem de dünyadaki çok bilinen karakterlerle boy ölçüşebilecek derecede güzel karakterlere sahip.
Çocukların rahatlıkla çizebileceği ve sıcak karakterler… Ben özellikle bu kısıma çok önem veriyorum bence Türkiye’de es geçilen bir durum bu. Karakter tasarımı genelde animasyon stüdyoları kurulduğunda animasyon modellemecisine demişler ki sen modelini yap, bize karakter oluştur diye. Halbuki bu teknik mesele değil bu biraz sanatçılık gerektiren bir kısım. Kral Şakir’de ben birikimimi kullandım, benim yıllardır alamet - i farikam bu aslında yani o karakter tasarımı. Çünkü orada kullanacağınız renklerden, yüz – vücut tasarımına hepsi çok önemli faktörler. Bence bu Türkiye’de es geçilen bir şey.


RÖPORTAJIMIZIN TAMAMI MAHMURE'DE SİZLERLE, TIKLAYIN!

Yorumlar